top of page
Search
  • Writer's pictureJelena

Internet oglašavanje u turizmu


Internet oglašavanje u turizmu treba trajati kontinuirano. Odlučiti se za internet oglašavanje na proljeće za ljetnu sezonu je jednostavno prekasno.

Možete li zamisliti putovanje bez istraživanja destinacije na internetu?


Danas više nije moguće sudjelovati na turističkom tržištu ako vaš objekt nema super web stranicu i ako nije aktivan na društvenim mrežama.


96% putnika putem interneta započinje svoje istraživanje o putovanju

85% putnika smatra internet glavnim izvorom informacija

94% stručnjaka ukazuje na veću prosječnu posjećenost njihove web stranice od strane potencijalnih turističkih putnika koji su privučeni atraktivnim online sadržajem

70% putnika koristi isključivo mobilne uređaje pri informiranju o putovanju stoga je poželjno da su web stranice responzivne i prilagođene svim uređajima

70% marketinških stručnjaka tvrdi kako je “content marketing” povećao osvještenost putnika o brandu

60% marketingaša vjeruje da profesionalna korisnička podrška povećava rast prodaje smještajnih kapaciteta

Dobro je poznato kako su društvene mreže promijenile način na koji mnoge tvrtke komuniciraju s tržištem. Za sektor turizma bitno je povećana popularnost društvenih kanala što je utjecalo na turistički marketing.

Danas većina putnika istražuje online buduće turističke destinacije kao i sve usluge koje pruža od prijevoza do smještaja, restorana, izleta, zabave...

Dijeljenje iskustva putem fotografija sve je češće, pogotovo kod Millennials-a. Najpopularnije društvene mreže su Instagram, TripAdvisor, Facebook, Pinterest, Twitter i ostale. Pregledavanjem sadržaja osoba koje pratimo ili čije su nas fotografije privukle, vrlo brzo dobijemo inspiraciju za planiranje svoje buduće destinacije.


Najveće prednosti društvenih mreža su pristupačnost i utjecajnost. Ukoliko imate svoj web, Facebook oglašavanje možete koristiti kao remarketing, za one koji su posjetili web, a nisu bookirali.

Danas je, za turističke objekte, biti prisutan na društvenim mrežama i imati svoj web stvar osobne higijene. To više nije pitanje za iole ozbiljnog turističkog djelatnika. Međutim, voditi komunikaciju putem svih postojećih društvenih mreža je jednostavno nemoguće, te se preporuča fokusirati na Facebook i Instagram.

Turističke agencije su uvelike promijenile fokus, prilagođavajući se novoj tehnologiji i trendovima na tržištu, odnosno poslovanjem u digitalnom svijetu. Čak 79% putnika je u 2017. godini završilo rezerviranje (bookiranje) preko mobitela. Danas su one odgovorne za 55% rezervacija zrakoplovnih kompanija, 77% za krstarenja i 73% rezervacija paketa.

Plaćeno Google oglašavanje može donijeti brojne upite koji mogu rezultirati rezervacijom smještaja, prijevoza, odlaska na određenu destinaciju… Također, pruža mogućnost prikazivanja oglasa točno ciljanoj publici koja je zainteresirana za uslugu koju pružate. Prednost je i ta što se ponuda prikazuje u istom trenutku kada ju ciljana skupina aktivno pretražuje.


Oglasi se najčešće prikazuju pri vrhu prve stranice pretraživanja i imaju oznaku “Ad”. Google Ads oglasi pružaju mogućnost praćenja posjetitelja: broj klikova i pregleda oglasa, broj rezervacija (bookiranja). Također, AdWords pruža mogućnost oglašavanja na bilo kojoj vrsti uređaja, računala, tableta i mobitela. Jednostavno, oglasi će se prikazati oglas pravim ljudima na pravom mjestu i u pravo vrijeme.

Međutim, da bi google oglašavanje pokazalo rezultate, potrebno je da vaše web mjesto bude pravilno optimizirano.

Za uspješnu optimizaciju potrebno je:

- raditi keyword research

- koristiti .com domenu koja nije lokalna, ili za svaki jezik svoju domenu (što je skuplja varijanta)

- obavezno lokalizirati sadržaj

- optimizirati fotografije

- na vrijeme obaviti sve pripreme

- web mora bit responzivan, imati odličan user interface, brzo se učitavati...



13 views0 comments
bottom of page